Käytännönläheiset ohjeet ja vinkit nettisivujen perustamiseen ja kehittämiseen: hakukoneoptimointiin, tehokkaan sisällön luomiseen, tekniikkaan ja someen. Kaipaatko ohjetta johonkin asiaan? Laita sähköpostia: miia@miiaylinen.fi!
Etsitkö ohjetta jostakin tietystä aiheesta?
Tai selaa kaikkia ohjeita tästä:
Sisäinen linkitys
Sisäinen linkitys on yksi tärkeä hakukoneoptimoinnin osa-alue. Kuten varmasti tiedät, linkit ovat tärkeitä hakukonenäkyvyyden kannalta. Ulkoiset linkit eli muilta sivustoilta tulevat linkit ovat erittäin merkityksellisiä – mutta niihin ei voi helposti itse vaikuttaa, sillä omien sivujensa linkkiä ei voi noin vain saada ulkopuolisille, toisten omistamille sivustoille. Sisäisiin linkkeihin voit kuitenkin itse vaikuttaa!
Uudelleenohjaukset
Uudelleenohjaukset ohjaavat kävijät ja hakukoneet perille myös sivustouudistuksen jälkeen. Näin teet uudelleenohjaukset - katso video!
Sivut eivät löydy hakukoneesta – mitä tehdä?
Eivätkö uudet sivusi löydy Googlesta ollenkaan? Tai onko sivujesi hakukonenäkyvyys kadonnut kokonaan sivustouudistuksen myötä? Katso, mitä kannattaa tehdä!
Näin lisäät uuden päivittäjän yrityksesi Facebook-sivulle
Jos haluat jonkun muun henkilön tekevän Facebook-sivullesi julkaisuja (tai mainoksia), sinun tulee antaa uudelle ylläpitäjälle käyttöoikeudet Facebook-sivuusi. Älä siis anna omia Facebook-tunnuksiasi päivittäjälle, vaan anna hänelle käyttöoikeudet. Lue ohjeet tästä!
Mihin avainsanat laitetaan?
Minulle tulee silloin tällöin kysymyksiä siitä, miten nettisivut saisi näkymään Googlen hakutuloksissa tietyillä avainsanoilla. Esihistorialliseen hakukoneoptimointiin perehtyneet ihmiset ehdottavat esimerkiksi avainsanaluetteloinen julkaisua tai piilottamista sivujen koodiin. Lue tästä artikkelista, miten avainsanoja ei enää käytetä!
Avainsanojen käyttö nettisivuilla
Mitä avainsanat ovat, miten ne määritellään ja miten niitä käytetään? Jos haluat parantaa hakukonenäkyvyyttäsi, lue käytännönläheiset ohjeet tästä!
Kannattaako hakukonenäkyvyyttä ostaa puhelinmyyjältä?
Miten oman yrityksen nettisivut saisi löytymään paremmin Googlesta? Puhelinmyyjät painostavat ostamaan milloin mitäkin näkyvyyspakettia, mutta mihin pienen yrittäjän kannattaisi rahansa sijoittaa? Etenkin, jos markkinointibudjetissa ei ole ylimääräistä?
Google My Business -julkaisut
Tiesitkö, että Google My Business -palvelussa voit julkaista ajankohtaisia asioita ja oikein kuvan ja linkin kanssa? Voit siis saada ajankohtaisia asioita näkymään jo Googlen hakutulosten yhteydessä - ja siten voit houkutella kävijöitä klikkaamaan sivullesi tai vaikkapa saapumaan paikan päälle!
Hakukonenäkyvyyden parantaminen SEOPress -lisäosan avulla
SEOPress -lisäosa auttaa parantamaan sivujesi hakukonenäkyvyyttä. Lisäksi se on helppokäyttöisempi kuin suosittu YoastSEO. Katso videolta asennus ja perusasetukset!
Näin siirrät WordPress-sivut palvelimelta toiselle
Joskus saattaa tulla tarve siirtää nykyiset nettisivut uudelle palvelimelle, eri palveluntarjoajalle. Jos aiot siirtää WordPress-sivusi uudelle palvelimelle, tässä yksi helpoimmista keinoista: siirto onnistuu muutamalla napinpainalluksella näiden viiden yksinkertaisen vaiheen avulla!
Vieraskynä: Viisi konkreettista vinkkiä kansainvälisten asiakkaiden tavoittamiseen
Olet varmaan kuullut, että blogi on paras tapa saada potentiaalisia asiakkaita verkkosivuillesi ja kauppa käymään! Tämä on ehdottoman totta. Mutta miten saada kansainvälisiä lukijoita blogiisi? Herfinland.comin Varpu Pöyry kertoo!
Verkkokauppa Suomessa
Verkkokaupan liikevaihto Suomessa on arviolta 13,8 miljardia euroa vuonna 2019. Miten myös pienen verkkokaupan voi saada kannattamaan? Katso vinkit ja lataa myös uusin Paytrailin verkkokauppa Suomessa -raportti.