Sivuasioita

Käytännönläheiset ohjeet ja vinkit nettisivujen perustamiseen ja kehittämiseen: hakukoneoptimointiin, tehokkaan sisällön luomiseen, tekniikkaan ja someen. Kaipaatko ohjetta johonkin asiaan? Laita sähköpostia: miia@miiaylinen.fi!

Etsitkö ohjetta jostakin tietystä aiheesta?

Valitse aihepiiri ja tutustu ohjeisiin:

Tai selaa kaikkia ohjeita tästä:

Verkkokauppa nopeasti

Tarvitsetko verkkokaupan käyttöösi nopeasti? MyCashflow on suomalainen verkkokauppaohjelmisto, jonka kanssa et välttämättä tarvitse ammattiapua, vaan voit ryhtyä heti kaupantekoon. Ei perustamiskustannuksia, ja vielä hetken aikaa sen saa maksutta ainakin 6 kk ajaksi!

Blogin hakukoneoptimointi

Tästä artikkelista löydät käytännön vinkit, joiden avulla parannat jo olemassa olevien blogikirjoitustesi hakukonenäkyvyyttä!

Näin teet myyvät nettisivut

Vaikka nettisivusi ovat kauniit ja nykyaikaiset ja niillä on kävijöitä, miksi kävijät eivät muutu maksaviksi asiakkaiksi? Syy on usein sisällössä. Lue tästä 5 vinkkiä, jotka korjaamalla saat kävijän kiinnostumaan ja ostamaan!

Nettisivujen perustaminen

Kun teetät nettisivut ammattilaisella, hän kyllä hoitaa oman osuutensa. Erinomaisen lopputuloksen saavuttamiseksi tarvitaan kuitenkin myös sinua. Lue tästä artikkelista, mihin kaikkeen joudutkaan mukaan!

Virhesivun tekeminen

Virhesivun luominen WordPressissä on helppoa, joten se kannattaa hoitaa kuntoon. Tässä ohjeessa kerron, miten teet oman 404-virhesivun. Ja jos et tiedä mistä on kyse, niin tästä artikkelista se selviää!

Sisäinen linkitys

Sisäinen linkitys on yksi tärkeä hakukoneoptimoinnin osa-alue. Kuten varmasti tiedät, linkit ovat tärkeitä hakukonenäkyvyyden kannalta. Ulkoiset linkit eli muilta sivustoilta tulevat linkit ovat erittäin merkityksellisiä – mutta niihin ei voi helposti itse vaikuttaa, sillä omien sivujensa linkkiä ei voi noin vain saada ulkopuolisille, toisten omistamille sivustoille. Sisäisiin linkkeihin voit kuitenkin itse vaikuttaa!

Uudelleenohjaukset

Uudelleenohjaukset ohjaavat kävijät ja hakukoneet perille myös sivustouudistuksen jälkeen. Näin teet uudelleenohjaukset - katso video!

Näin lisäät uuden päivittäjän yrityksesi Facebook-sivulle

Jos haluat jonkun muun henkilön tekevän Facebook-sivullesi julkaisuja (tai mainoksia), sinun tulee antaa uudelle ylläpitäjälle käyttöoikeudet Facebook-sivuusi. Älä siis anna omia Facebook-tunnuksiasi päivittäjälle, vaan anna hänelle käyttöoikeudet. Lue ohjeet tästä!

Mihin avainsanat laitetaan?

Minulle tulee silloin tällöin kysymyksiä siitä, miten nettisivut saisi näkymään Googlen hakutuloksissa tietyillä avainsanoilla. Esihistorialliseen hakukoneoptimointiin perehtyneet ihmiset ehdottavat esimerkiksi avainsanaluetteloinen julkaisua tai piilottamista sivujen koodiin. Lue tästä artikkelista, miten avainsanoja ei enää käytetä!

Go to Top