Sivuasioita

Käytännönläheiset ohjeet ja vinkit nettisivujen perustamiseen ja kehittämiseen: hakukoneoptimointiin, tehokkaan sisällön luomiseen, tekniikkaan ja someen. Kaipaatko ohjetta johonkin asiaan? Laita sähköpostia: miia@miiaylinen.fi!

Etsitkö ohjetta jostakin tietystä aiheesta?

Valitse aihepiiri ja tutustu ohjeisiin:

Tai selaa kaikkia ohjeita tästä:

Näin teet myyvät nettisivut

Vaikka nettisivusi ovat kauniit ja nykyaikaiset ja niillä on kävijöitä, miksi kävijät eivät muutu maksaviksi asiakkaiksi? Syy on usein sisällössä. Lue tästä 5 vinkkiä, jotka korjaamalla saat kävijän kiinnostumaan ja ostamaan!

Nettisivujen perustaminen

Kun teetät nettisivut ammattilaisella, hän kyllä hoitaa oman osuutensa. Erinomaisen lopputuloksen saavuttamiseksi tarvitaan kuitenkin myös sinua. Lue tästä artikkelista, mihin kaikkeen joudutkaan mukaan!

Virhesivun tekeminen

Virhesivun luominen WordPressissä on helppoa, joten se kannattaa hoitaa kuntoon. Tässä ohjeessa kerron, miten teet oman 404-virhesivun. Ja jos et tiedä mistä on kyse, niin tästä artikkelista se selviää!

Sisäinen linkitys

Sisäinen linkitys on yksi tärkeä hakukoneoptimoinnin osa-alue. Kuten varmasti tiedät, linkit ovat tärkeitä hakukonenäkyvyyden kannalta. Ulkoiset linkit eli muilta sivustoilta tulevat linkit ovat erittäin merkityksellisiä – mutta niihin ei voi helposti itse vaikuttaa, sillä omien sivujensa linkkiä ei voi noin vain saada ulkopuolisille, toisten omistamille sivustoille. Sisäisiin linkkeihin voit kuitenkin itse vaikuttaa!

Uudelleenohjaukset

Uudelleenohjaukset ohjaavat kävijät ja hakukoneet perille myös sivustouudistuksen jälkeen. Näin teet uudelleenohjaukset - katso video!

Näin lisäät uuden päivittäjän yrityksesi Facebook-sivulle

Jos haluat jonkun muun henkilön tekevän Facebook-sivullesi julkaisuja (tai mainoksia), sinun tulee antaa uudelle ylläpitäjälle käyttöoikeudet Facebook-sivuusi. Älä siis anna omia Facebook-tunnuksiasi päivittäjälle, vaan anna hänelle käyttöoikeudet. Lue ohjeet tästä!

Mihin avainsanat laitetaan?

Minulle tulee silloin tällöin kysymyksiä siitä, miten nettisivut saisi näkymään Googlen hakutuloksissa tietyillä avainsanoilla. Esihistorialliseen hakukoneoptimointiin perehtyneet ihmiset ehdottavat esimerkiksi avainsanaluetteloinen julkaisua tai piilottamista sivujen koodiin. Lue tästä artikkelista, miten avainsanoja ei enää käytetä!

Avainsanojen käyttö nettisivuilla

Mitä avainsanat ovat, miten ne määritellään ja miten niitä käytetään? Jos haluat parantaa hakukonenäkyvyyttäsi, lue käytännönläheiset ohjeet tästä!

Kannattaako hakukonenäkyvyyttä ostaa puhelinmyyjältä?

Miten oman yrityksen nettisivut saisi löytymään paremmin Googlesta? Puhelinmyyjät painostavat ostamaan milloin mitäkin näkyvyyspakettia, mutta mihin pienen yrittäjän kannattaisi rahansa sijoittaa? Etenkin, jos markkinointibudjetissa ei ole ylimääräistä?

Go to Top