Verkkokaupan hakukoneoptimointi - näin löydät hyvän tekijän.

Verkkokaupan hakukoneoptimointi – mistä hyvä tekijä?

Hakukoneoptimointi on toisille verkkokauppiaille kirosana – toisille se on menestyksen ydin. Hakukoneoptimointipalveluiden tarjonnan kenttä on sanalla sanoen villi. Monenlaista toimijaa on tarjoamassa toinen toistaan aggressiivisemmin mitä monituisempia palveluita. Miten tunnistaa, että kuka oikeasti osaa ja tekee asioita, jotka tuovat tuloksia?
Lue lisää Verkkokaupan hakukoneoptimointi – mistä hyvä tekijä?
Varo domainhuijausta! Onko joku kuulemma varaamassa sinulle kuuluvaa domainpäätettä? Nyt tarkkana!

Domain-huijaus

Oletko saanut puhelun, jossa ystävällisesti kerrotaan, että joku on juuri varaamassa SINUN omistamaasi domainia, mutta eri päätteellä? Ja nyt sinua kehotetaan rekisteröimään nämä eri domainpäätteet pikaisesti, sillä muuten joku ulkopuolinen taho vie ne nenäsi edestä ja kenties käyttää niitä kyseenalaisiin tarkoituksiin. Ole tarkkana – kyseessä on huijaus.
Lue lisää Domain-huijaus
Ylioptimointi ja "väärin" optimointi.

Ylioptimointi

Joskus hakukoneoptimoinnin toimenpiteitä on tehty liikaa. Tässä artikkelissa käsittelen ylioptimointia ja niitä yleisimpiä virheitä, joita hakukoneoptimointiin liittyen usein tehdään. Lopussa vinkit siitä, mitä ylioptimoinnin sijasta kannattaisi tehdä.
Lue lisää Ylioptimointi
Verkkokauppa nopeasti

Verkkokauppa nopeasti

Tarvitsetko verkkokaupan käyttöösi nopeasti? MyCashflow on suomalainen verkkokauppaohjelmisto, jonka kanssa et välttämättä tarvitse ammattiapua, vaan voit ryhtyä heti kaupantekoon. Ei perustamiskustannuksia, ja vielä hetken aikaa sen saa maksutta ainakin 6 kk ajaksi!
Lue lisää Verkkokauppa nopeasti
Sisäinen linkitys ja hakukoneoptimointi

Sisäinen linkitys

Sisäinen linkitys on yksi tärkeä hakukoneoptimoinnin osa-alue. Kuten varmasti tiedät, linkit ovat tärkeitä hakukonenäkyvyyden kannalta. Ulkoiset linkit eli muilta sivustoilta tulevat linkit ovat erittäin merkityksellisiä – mutta niihin ei voi helposti itse vaikuttaa, sillä omien sivujensa linkkiä ei voi noin vain saada ulkopuolisille, toisten omistamille sivustoille. Sisäisiin linkkeihin voit kuitenkin itse vaikuttaa!
Lue lisää Sisäinen linkitys
Vältä yleisimmät virheet avainsanojen käytössä

Mihin avainsanat laitetaan?

Minulle tulee silloin tällöin kysymyksiä siitä, miten nettisivut saisi näkymään Googlen hakutuloksissa tietyillä avainsanoilla. Esihistorialliseen hakukoneoptimointiin perehtyneet ihmiset ehdottavat esimerkiksi avainsanaluetteloinen julkaisua tai piilottamista sivujen koodiin. Lue tästä artikkelista, miten avainsanoja ei enää käytetä!
Lue lisää Mihin avainsanat laitetaan?
Kuvan pienentäminen ja pakkaaminen ilman kuvankäsittelyohjelmaa - ohje.

Kuvan pienentäminen ja pakkaaminen

[OHJE PÄIVITETTY 2024] Muistithan pienentää ja pakata kuvat ennen siirtämistä nettisivuillesi? Suoraan puhelimesta, kamerasta tai kuvapankista otetut kuvat ovat tiedostokooltaan aivan jättimäisiä. Kävijät eivät jaksa odottaa isojen kuvien avautumista, eikä Googlekaan tykkää hitaista sivuista. Tällä ohjeella pienennät ja pakkaat kuvat ilman kuvankäsittelyohjelmaa!
Lue lisää Kuvan pienentäminen ja pakkaaminen
GDPR:n mukainen tietosuojaseloste

GDPR ja nettisivut

Onko pakko? Kyllä – pienenkin yrittäjän pitää laatia seloste henkilötietojen käsittelystä. Mutta selosteen ei tarvitse olla kapulakielinen lakitekstikokoelma, vaan ihan pelkästään listaus siitä, miten JUURI SINUN yrityksessäsi käsitellään henkilötietoja.
Lue lisää GDPR ja nettisivut

Miten nettisivuprojekti käytännössä etenee?

Kun tarvitset uuden nettisivuston tai nykyiselle sivustollesi uudistusta, projekti etenee käytännössä seuraavasti: Keskustelemme ajatuksistasi ja toiveistasi nettisivujen suhteen. Keskustelemme myös aikatauluista, budjetista ja kaikesta mitä haluat tietää aiheeseen liittyen. Voit kysyä mitä tahansa! Seuraavaksi teemme yksityiskohtaisen suunnitelman sekä aikataulun.
Lue lisää Miten nettisivuprojekti käytännössä etenee?