Hakukoneoptimointi: hinta, ostaminen ja vinkit
Hakukoneoptimointi on pienyrittäjän salainen ase digitaalisen maailman kilpailluilla markkinoilla. Tästä kattavasta oppaasta löydät tiedot hakukoneoptimoinnin hinnasta, ostamisesta, vaiheista, aikataulusta ja hyödyistä, sekä saat käytännön vinkkejä, jotka auttavat sinua tekemään fiksuja päätöksiä SEO-palvelujen ostamisessa. Artikkelin lopusta löydät myös listan hyödyllisistä työkaluista, joita myös SEO-ammattilaiset käyttävät.
Nettisivu-uudistus edessä – mitä pitää huomioida?
Verkkosivu-uudistus voi tuoda merkittäviä parannuksia yrityksesi hakukonenäkyvyyteen ja myyntiin, mutta siinä piilee myös sudenkuoppia. Tässä artikkelissa käydään läpi kaikki oleelliset seikat, jotta voit varmistaa, että uudistuksesi onnistuu.
Verkkokaupan tuotekuvaukset: vaikutus hakukoneisiin ja myyntiin
Verkkokaupan tuotekuvaukset eli tuotekekstit vaikuttavat verkkokauppasi hakukonenäkyvyyteen ja myyntiin. Lue tästä konkreettiset vinkit tuotekuvausten parantamiseen!
Nettisivujen tekeminen itse – ja muita kysymyksiä
Kannattaako nettisivut tehdä itse? Mille alustalle ne kannattaa tehdä? Mitä pienen yrityksen nettisivuilla pitäisi olla? Lue vinkit tästä!
Henkilökuvat nettisivuille – miksi?
Henkilökuvat yrityksen nettisivuilla ovat tärkeitä monestakin syystä. Lue tästä, miksi oman pärstän laittaminen sivuillesi voi olla erinomainen idea!
Uuden käyttäjän lisääminen WordPressiin
Jos nettisivujasi päivittää joku muu kuin sinä itse, luo päivittäjälle omat tunnukset – älä anna omiasi muille. Näillä ohjeilla lisäät uuden käyttäjän WordPressiin!
Hakukoneoptimoinnin tarkistuslista yrittäjälle
Tässä on listattu tärkeimmät hakukoneoptimoinnin osa-alueet, jotka vaikuttavat yrityksesi nettisivujen näkyvyyteen. Mitä teknisiä asioita tulee ottaa huomioon? Miten sisältö pitää optimoida? Mitkä ulkoiset tekijät vaikuttavat? Tarkista omien sivujesi tilanne, ja tee tarvittaessa muutoksia!
Kaksivaiheinen tunnistautuminen estää ulkopuolisten pääsyn sivujesi hallintaan
Kaksivaiheinen tunnistautuminen on ilmainen, helppo ja varma keino suojautua ulkopuolisten tunkeutumiselta nettisivujesi hallintaan. Lue tästä kuvalliset ohjeet!
Verkkokaupan toimitusehdot
Jos sivuillasi on verkkokauppa, näkyvissä pitää olla myös toimitusehdot. Miksi toimitusehdot ovat tärkeät ja mitä niiden laatimisessa tulee huomioida?
Estä kuvien kopioiminen WordPress-sivuiltasi
Kopioiko kilpailija kuvia nettisivuiltasi tai verkkokaupastasi? Näillä ohjeilla voit hidastaa ja vaikeuttaa kuvan kopioimista WordPress-sivuiltasi!
Verkkokaupan hakukoneoptimointi – mistä hyvä tekijä?
Hakukoneoptimointi on toisille verkkokauppiaille kirosana – toisille se on menestyksen ydin. Hakukoneoptimointipalveluiden tarjonnan kenttä on sanalla sanoen villi. Monenlaista toimijaa on tarjoamassa toinen toistaan aggressiivisemmin mitä monituisempia palveluita. Miten tunnistaa, että kuka oikeasti osaa ja tekee asioita, jotka tuovat tuloksia?
Videon lisääminen nettisivuille
Videon lisääminen nettisivuille on helppoa. Sen voi toteuttaa useallakin eri tavalla. Tässä artikkelissa käsittelen videon lisäämistä WordPress-sivuille, mutta ohjeet soveltuvat myös muille sivustoille ainakin osittain.
Avainsanatutkimus hakukoneoptimoinnin lähtökohtana
Hakukoneoptimointiprojektin alkuvaiheessa tehdään yleensä ensimmäisten asioiden joukossa avainsanatutkimus. Vieraskynässä Vesa Nippala kertoo, mitä se pitää sisällään ja miten se tehdään!
Hakukoneoptimointivinkit sisäisten linkkien hyödyntämiseen
Sisäiset linkit ovat linkkejä, jotka johtavat samalla verkkotunnuksella oleviin muihin sivuihin. Tässä vieraskynässä Vesa Nippala kertoo, miten sisäisiä linkkejä hyödyntämällä kuka tahansa voi helposti optimoida nettisivujensa hakukonenäkyvyyttä.
Nettisivujen teksti on jopa tärkeämpää kuin ulkoasu
Nettisivujen teksti on vähintään yhtä tärkeä kuin ulkoasu. Mutta miten onnistua tekstin kanssa, ja miten välttää virheet? Nappaa nämä Aapo Leisiön vinkit talteen ja tutustu myös KIELIKYTTÄ-palveluun!
Sivukartan luominen ja lähettäminen
XML-sivukartan luominen ja lähettäminen hakukoneelle yleensä nopeuttaa sivuston indeksointia. Näillä ohjeilla luot XML-sivukartan ja lähetät sen Googlelle ja Bingille!
Domain-huijaus
Oletko saanut puhelun, jossa ystävällisesti kerrotaan, että joku on juuri varaamassa SINUN omistamaasi domainia, mutta eri päätteellä? Ja nyt sinua kehotetaan rekisteröimään nämä eri domainpäätteet pikaisesti, sillä muuten joku ulkopuolinen taho vie ne nenäsi edestä ja kenties käyttää niitä kyseenalaisiin tarkoituksiin. Ole tarkkana – kyseessä on huijaus.
WordPress ja tietoturvalisäosat
WordPressin tietoturva herättää aika ajoin kysymyksiä. Onko WordPress turvallinen? Miten hakkeroinnilta voi suojautua? Mitä lisäosia pitää asennella?
Testaa nettisivujesi nopeus
Nettisivujen nopeus vaikuttaa erittäin paljon siihen, miten hyvin sivusi löytyvät hakukoneista sekä siihen, ostaako asiakas sinulta vaiko jostakin muualta. Kuinka nopeasti sinun nettisivusi avautuvat ja toimivat? Testaa ja toimi!
Ylioptimointi
Joskus hakukoneoptimoinnin toimenpiteitä on tehty liikaa. Tässä artikkelissa käsittelen ylioptimointia ja niitä yleisimpiä virheitä, joita hakukoneoptimointiin liittyen usein tehdään. Lopussa vinkit siitä, mitä ylioptimoinnin sijasta kannattaisi tehdä.
Verkkokauppa nopeasti
Tarvitsetko verkkokaupan käyttöösi nopeasti? MyCashflow on suomalainen verkkokauppaohjelmisto, jonka kanssa et välttämättä tarvitse ammattiapua, vaan voit ryhtyä heti kaupantekoon. Ei perustamiskustannuksia, ja vielä hetken aikaa sen saa maksutta ainakin 6 kk ajaksi!
Blogin hakukoneoptimointi
Tästä artikkelista löydät käytännön vinkit, joiden avulla parannat jo olemassa olevien blogikirjoitustesi hakukonenäkyvyyttä!
Näin teet myyvät nettisivut
Vaikka nettisivusi ovat kauniit ja nykyaikaiset ja niillä on kävijöitä, miksi kävijät eivät muutu maksaviksi asiakkaiksi? Syy on usein sisällössä. Lue tästä 5 vinkkiä, jotka korjaamalla saat kävijän kiinnostumaan ja ostamaan!
Uutiskirjemarkkinointi – 5 vinkkiä aloittamiseen
Uutiskirjemarkkinointi on tehokas tapa tavoittaa asiakkaat. Mutta miten päästä alkuun? Nappaa nämä Taina Norhan (Oppila Oy) vinkit, joilla pääset reippaasti eteenpäin!
Nettisivujen perustaminen
Kun teetät nettisivut ammattilaisella, hän kyllä hoitaa oman osuutensa. Erinomaisen lopputuloksen saavuttamiseksi tarvitaan kuitenkin myös sinua. Lue tästä artikkelista, mihin kaikkeen joudutkaan mukaan!
Virhesivun tekeminen
Virhesivun luominen WordPressissä on helppoa, joten se kannattaa hoitaa kuntoon. Tässä ohjeessa kerron, miten teet oman 404-virhesivun. Ja jos et tiedä mistä on kyse, niin tästä artikkelista se selviää!
Nettisivujen hakukoneoptimointi – optimoi itse ja ilmaiseksi
Nettisivujen tulee löytyä hakutulosten kärjestä – eihän sivuja muuten kukaan löydä, eikä silloin tule asiakkaitakaan. Mutta miten hakutulosten kärkeen pääsee?
Sisäinen linkitys
Sisäinen linkitys on yksi tärkeä hakukoneoptimoinnin osa-alue. Kuten varmasti tiedät, linkit ovat tärkeitä hakukonenäkyvyyden kannalta. Ulkoiset linkit eli muilta sivustoilta tulevat linkit ovat erittäin merkityksellisiä – mutta niihin ei voi helposti itse vaikuttaa, sillä omien sivujensa linkkiä ei voi noin vain saada ulkopuolisille, toisten omistamille sivustoille. Sisäisiin linkkeihin voit kuitenkin itse vaikuttaa!
Uudelleenohjaukset
Uudelleenohjaukset ohjaavat kävijät ja hakukoneet perille myös sivustouudistuksen jälkeen. Näin teet uudelleenohjaukset – katso video!
Sivut eivät löydy hakukoneesta – mitä tehdä?
Eivätkö uudet sivusi löydy Googlesta ollenkaan? Tai onko sivujesi hakukonenäkyvyys kadonnut kokonaan sivustouudistuksen myötä? Katso, mitä kannattaa tehdä!
Näin lisäät uuden päivittäjän yrityksesi Facebook-sivulle
Jos haluat jonkun muun henkilön tekevän Facebook-sivullesi julkaisuja (tai mainoksia), sinun tulee antaa uudelle ylläpitäjälle käyttöoikeudet Facebook-sivuusi. Älä siis anna omia Facebook-tunnuksiasi päivittäjälle, vaan anna hänelle käyttöoikeudet. Lue ohjeet tästä!
Mihin avainsanat laitetaan?
Minulle tulee silloin tällöin kysymyksiä siitä, miten nettisivut saisi näkymään Googlen hakutuloksissa tietyillä avainsanoilla. Esihistorialliseen hakukoneoptimointiin perehtyneet ihmiset ehdottavat esimerkiksi avainsanaluetteloinen julkaisua tai piilottamista sivujen koodiin. Lue tästä artikkelista, miten avainsanoja ei enää käytetä!
Avainsanojen valinta ja käyttö nettisivuilla
Mitä avainsanat ovat, miten ne määritellään ja miten niitä käytetään? Jos haluat parantaa hakukonenäkyvyyttäsi, lue käytännönläheiset ohjeet tästä!
Kannattaako hakukonenäkyvyyttä ostaa puhelinmyyjältä?
Miten oman yrityksen nettisivut saisi löytymään paremmin Googlesta? Puhelinmyyjät painostavat ostamaan milloin mitäkin näkyvyyspakettia, mutta mihin pienen yrittäjän kannattaisi rahansa sijoittaa? Etenkin, jos markkinointibudjetissa ei ole ylimääräistä?
Google My Business -julkaisut
Tiesitkö, että Google My Business -palvelussa voit julkaista ajankohtaisia asioita ja oikein kuvan ja linkin kanssa? Voit siis saada ajankohtaisia asioita näkymään jo Googlen hakutulosten yhteydessä – ja siten voit houkutella kävijöitä klikkaamaan sivullesi tai vaikkapa saapumaan paikan päälle!
Hakukonenäkyvyyden parantaminen SEOPress -lisäosan avulla
SEOPress -lisäosa auttaa parantamaan sivujesi hakukonenäkyvyyttä. Lisäksi se on helppokäyttöisempi kuin suosittu YoastSEO. Katso videolta asennus ja perusasetukset!
Näin siirrät WordPress-sivut palvelimelta toiselle
Joskus saattaa tulla tarve siirtää nykyiset nettisivut uudelle palvelimelle, eri palveluntarjoajalle. Jos aiot siirtää WordPress-sivusi uudelle palvelimelle, tässä yksi helpoimmista keinoista: siirto onnistuu muutamalla napinpainalluksella näiden viiden yksinkertaisen vaiheen avulla!
Vieraskynä: Viisi konkreettista vinkkiä kansainvälisten asiakkaiden tavoittamiseen
Olet varmaan kuullut, että blogi on paras tapa saada potentiaalisia asiakkaita verkkosivuillesi ja kauppa käymään! Tämä on ehdottoman totta. Mutta miten saada kansainvälisiä lukijoita blogiisi? Herfinland.comin Varpu Pöyry kertoo!
Verkkokauppa Suomessa
Verkkokaupan liikevaihto Suomessa on arviolta 13,8 miljardia euroa vuonna 2019. Miten myös pienen verkkokaupan voi saada kannattamaan? Katso vinkit ja lataa myös uusin Paytrailin verkkokauppa Suomessa -raportti.
Kuvan pienentäminen ja pakkaaminen
[OHJE PÄIVITETTY 2024] Muistithan pienentää ja pakata kuvat ennen siirtämistä nettisivuillesi? Suoraan puhelimesta, kamerasta tai kuvapankista otetut kuvat ovat tiedostokooltaan aivan jättimäisiä. Kävijät eivät jaksa odottaa isojen kuvien avautumista, eikä Googlekaan tykkää hitaista sivuista. Tällä ohjeella pienennät ja pakkaat kuvat ilman kuvankäsittelyohjelmaa!
Miten lisään ja poistan kuvia Instagramista tietokoneella?
Instagramiin voi lisätä kuvia suoraan myös tietokoneelta – ja julkaistuja kuvia voi poistaa. Katso videolta, miten käytät Instagramia suoraan omalta koneeltasi!
Mikä on paras verkkokauppa-alusta?
Mikä on paras verkkokauppa-alusta? Mikä verkkokauppaohjelma kannattaa valita? Tässäpä kysymys, joka esitetään verkkokauppa- ja yrittäjyysaiheisiin Facebook-ryhmiin vähintään kerran päivässä. Lue artikkeli, niin tiedät!
GDPR ja nettisivut
Onko pakko?
Kyllä – pienenkin yrittäjän pitää laatia seloste henkilötietojen käsittelystä. Mutta selosteen ei tarvitse olla kapulakielinen lakitekstikokoelma, vaan ihan pelkästään listaus siitä, miten JUURI SINUN yrityksessäsi käsitellään henkilötietoja.
GDPR ja uutiskirjeet
Apua! Sähköpostiini tulvii viestejä kymmeniltä yrityksiltä, ja kaikki haluavat, että hyväksyn uudestaan heidän uutiskirjeensä tilauksen. Pitääkö minunkin ryhtyä pommittamaan asiakkaitani ja uutiskirjeeni tilaajia?
GDPR-ohjeet selkokielellä
Oletko aivan hukassa ristiriitaisten GDPR-ohjeiden viidakossa? Ei hätää! Tietosuojaseloste voi olla jopa yksinkertaisempi kuin aiemmin. Tutustu ohjeisiin ja tee oma tietosuojaseloste! Ja entäs ne evästeet? Lue tästä artikkelista!
GDPR ei ole pop-up-ikkuna
GDPR ei ole ikkuna, joka präiskähtää ruudulle juuri silloin, kun haluaisit lukea kiinnostavan nettisivun sisältöä. GDPR ei ole WordPressin lisäosa. GDPR ei myöskään ole 20 miljoonan sakko. Mutta mikä se sitten on? Lue tästä artikkelista ja ole valmis, kun GDPR tulee ja puree!
Kerää hyödyllistä tietoa sivujesi käytöstä Hotjarin avulla
Kiinnostaisiko sinua tieto siitä, miten kävijät liikkuvat sivuillasi? Mitä kävijät klikkaavat, kuinka pitkälle he selaavat sivua alaspäin, ja muuta hyödyllistä tietoa?
Hotjarin avulla näet havainnollisesti, miten sivujasi käytetään. Artikkelissa helpot ohjeet käyttöönottoon!
Näin teet yrityksellesi oman Facebook-sivun
Näin teet yrityksellesi oman Facebook-sivun, jota on helppo jakaa Facebook-ryhmissä ja puskaradioissa. Julkaisuja on myös helppo mainostaa paikallisesti. Lue helpot ohjeet!
Google Search Console eli verkkovastaavan työkalut
Haluatko tietää, millä hakusanoilla ihmiset löytävät sivuillesi Googlesta? Tai monentenko sivustosi näkyy Googlen hakutuloksissa tietyllä hakutermillä?
Jos haluat hyödyllistä tietoa sivuistasi Googlen kannalta, ota käyttöön Google Search Console eli Googlen verkkovastaavan työkalut!
Nettisivujen sisältö – vältä yleisimmät virheet!
Nettisivujen sisällöllä on suuri merkitys sille, kiinnostuuko kävijä tuotteistasi tai palveluistasi. Vältä kolme yleisintä virhettä ja ohjaa ostoaikeissa oleva kävijä asiakkaaksesi!
Nettisivujen tekijän valinta – vältä katastrofi ja onnistu kerralla!
[PÄIVITETTY 2024] Nettisivujen tekijän valinta ei ole helppoa. Vaihtoehtoja on vaikka kuinka ja paljon. Miten onnistut valitsemaan juuri sinun tarpeisiisi sopivan tekijän?
Evästeilmoitus ponnahdusikkunassa?
Täytyykö evästekäytännöistä tiedottaa ponnahdusikkunan avulla?
Lyhyt vastaus: EI PIDÄ (vuonna 2018, mutta lue myös tämän hetken tilanteesta!). Sitäpaitsi ponnahdusikkunat ovat ÄRSYTTÄVIÄ.
Yrityksen Facebook-sivut – riittävätkö ne?
Miksi Facebook-sivu ei korvaa yrityksen nettisivuja? Miksi tarvitset Facebook-sivun lisäksi myös nettisivut? Tällaisia mietteitä minulla on aina kun tekisi mieli tilata pizzaa.
Miten tehdä hyvät kotisivut?
Millaiset ovat hyvät kotisivut? Minkälaiset yrityksen nettisivujen tulee olla, jotta niiden kautta saadaan asiakkaita ja myyntiä?
Parempaa hakukonenäkyvyyttä
Kuinka nopeasti hakukonenäkyvyys paranee? Jos aloitan nyt hakukoneoptimoinnin, niin milloin voin odottaa tuloksia?
Yritysblogi ja hakukoneoptimointi
1200% enemmän kävijöitä Googlen orgaanisesta hausta! Case-esimerkki siitä, miten vasemmalla kädellä bloggaaminen parantaa yrityksen hakukonenäkyvyyttä.
GDPR* on monelle pakkelia
Rekisteriselosteen tietosuojalauseke ei estä tietojen päätymistä vääriin käsiin. On aivan sama, onko yrityksessä tietosuojavastaava tai mitä uutiskirjeen tilauslomakkeessa lukee, jos alkeellisimmastakaan tietoturvasta ei ole huolehdittu.
Logon suunnittelu
Yritys perustettu, mutta logo puuttuu. Mistä sellaisen saisi ja paljonko se maksaa? Mitä logon teettämisessä pitäisi huomioida? Miten päästään parhaaseen lopputulokseen?
Nettisivut edullisesti
Ammattilaisen tekemät nettisivut maksavat parista tuhannesta eurosta ylöspäin. Siis hyvät nettisivut. Entäpä jos sattuu olemaan aloittava yrittäjä, jonka ehdottomasti pitäisi löytyä myös netistä, mutta budjettia ei todellakaan löydy takataskusta? Katso, mitä 200 tai 500 euron budjetilla kannattaisi tehdä!
Nettisivujen hinta ja ostajan opas
Oletko aikeissa perustaa uudet nettisivut, mutta hintahaarukka on käsittämätön ja tekijän valinta mietityttää? Vaihtoehtoja kun on joka lähtöön, ja olisi hyvä löytää heti se oikea nettisivujen tekijä. Lue artikkelista, mitä kannattaa ottaa huomioon!
Päätä itse, mikä kuva sivuiltasi näytetään Facebookissa
Voit itse vaikuttaa siihen, mikä kuva tulee näkyviin, kun sivuasi jaetaan Facebookissa. Katso tästä ohjeet ja luo kiinnostavia kuvia ja tekstejä, joita myös jaetaan!
Instagramin käyttö tietokoneella
Haluatko julkaista Instagramiin suoraan omalta tietokoneeltasi? Tässä kaksi vaihtoehtoista, toimivaa tapaa!
Mitä jos nettisivuilta tulee liikaa asiakkaita?
Nettisivujen päätavoite on usein uusien asiakkaiden saaminen. Mutta entäpä sitten, jos sivuista tuleekin niin tehokkaat, että asiakkaita tulee enemmän kun ehdin palvella?
Hakukoneoptimointi ja mittaus
Hakukoneoptimointi ei ole ydinfysiikkaa. Näillä ohjeilla pääset alkuun – lue, miten määrittelet avainsanat ja miten mittaat optimointitoimenpiteidesi vaikutuksia. Artikkelista löydät yksityiskohtaiset ohjeet Googlen Avainsanojen suunnittelijan, Google Analyticsin sekä Search Consolen käyttöönottoon.
Kuvien optimointi
Kun nettisivuilla on paljon isoja kuvia, se hidastaa sivujen avautumista. Nopeuta kuvien latautumisaikaa pienentämällä kuvat oikeaan kokoon ja pakkaamalla ne sopivan kevyiksi!
Paranna hakukonenäkyvyyttäsi Yoast SEO -lisäosan avulla
Löydy paremmin hakukoneilla ja erotu hakutulosten joukosta! Näillä ohjeilla voit muokata Googlen hakutuloksissa näkyviä metatietoja itse, eikä tarvitse edes koodailla. Kun kirjoitat kuvaavan ja kiinnostavan otsikon ja kuvauksen, hakukoneiden käyttäjät huomaavat juuri sinun linkkisi ja klikkaavat sivuillesi!
Kuvien hakukoneoptimointi
Google ei näe, mitä kuvissa on. Voit kuitenkin auttaa Googlea ymmärtämään, mitä kuvissa on. Nämä pienet toimenpiteet voivat vaikuttaa näkyvyyteen yllättävän paljon!
Hakukoneoptimointi – löydy paremmin hakukoneista
Hakukoneoptimointi on avainasemassa verkkosivuston näkyvyyden parantamisessa. Tässä artikkelissa käyn läpi sitä, miksi laadukas sisältö on kriittistä tehokkaalle hakukoneoptimoinnille ja jaan parhaat käytännöt, joilla houkuttelet enemmän kävijöitä sivustollesi.
Näin lisäät chatin WordPress-sivuillesi
Nettisivuilla tai verkkokaupassa oleva chat mahdollistaa nopean yhteydenoton. Lisää chat myös omille sivuillesi! Näillä ohjeilla se onnistuu parissa minuutissa, eikä taaskaan tarvitse olla tekniikan ihmelapsi!
Webhotellin valinta – mistä kotisivutila ja verkkotunnus?
On tullut aika hankkia oma verkkotunnus eli www-osoite. Mutta mistä ne kannattaa hankkia? Tässä hieman apua eri vaihtoehtojen punnitsemiseen!
Näin päivität WordPressin ja lisäosat
Pidä WordPressisi ajan tasalla! Vanhentunut versio tarjoaa hakkereille helpon pääsyn sivustollesi, ja vahinkojen korjaaminen on taatusti vaikeampaa kuin ennaltaehkäisy. Katso, miten päivität WordPressin ja lisäosat parissa minuutissa muutamalla klikkauksella!
WordPress -sivujen varmuuskopiointi
Varmuuskopiointi – ja varmuuskopion palautus – on helppoa ja tapahtuu parilla klikkauksella (vaikka aluksi vaikuttaakin monimutkaiselta). Seuraa näitä ohjeita, niin onnistut!
Hyödyttömät nettisivut
Ystäväni tunnusti, että hänellä on hyödyttömät nettisivut. Hän siis itse kertoi näin – sivuista ei ole ollut mitään hyötyä koko niiden olemassaolon aikana. Millaiset nämä turhat sivut sitten ovat?
Turvallisuus kuntoon nettisivuilla
Jos nettisivujen uudistus on pyörinyt mielessäsi, mutta et ole ehtinyt tekemään asialle mitään, kannattaa ryhtyä toimeen. Sisällön on oltava kunnossa, mutta kiinnitä huomio myös turvallisuuteen ja toimivuuteen mobiililaitteissa – ne ovat nyt tärkeämpiä kuin koskaan ennen. SSL ja HTTPS koskevat myös sinua!
8½ vinkkiä loistaviin somekuviin
Jos haluat lisää näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa, perehdy hieman kuvien käyttöön. Näiden reilun kahdeksan vinkin avulla saat vaivattomasti luotua omannäköistä kuvitusta, joka tunnistetaan ja jota jaetaan!
Eleganttia ja esteettistä kuvitusta kotisivuille
Nettisivuilla, blogissa ja Facebookissa kannattaa käyttää kuvia – katso tästä helpoimmat ilmaiset kuvapankit ja työkalut kuvien muokkaamiseen!
Kotisivujen sisällön suunnittelu
Mitä nettisivuille kannattaa kirjoittaa? Mistä ihmeestä keksisin sisältöä, joka kiinnostaa kävijöitä ja ohjaa heitä asiakkaiksi? Lue vinkit tästä artikkelista!
Miten nettisivuprojekti käytännössä etenee?
Kun tarvitset uuden nettisivuston tai nykyiselle sivustollesi uudistusta, projekti etenee käytännössä seuraavasti: Keskustelemme ajatuksistasi ja toiveistasi nettisivujen suhteen. Keskustelemme myös aikatauluista, budjetista ja kaikesta mitä haluat tietää aiheeseen liittyen. Voit kysyä mitä tahansa! Seuraavaksi teemme yksityiskohtaisen suunnitelman sekä aikataulun.
Google My Business – Lisää hakukonenäkyvyyttä
Jos Google yritysprofiili eli Google My Business ei ole vielä käytössäsi, siihen kannattaa heti tutustua, sillä se auttaa asiakkaitasi ja myös Googlea löytämään yrityksesi paremmin – ja ihan ilmaiseksi.
Logot, käyntikortit, esitteet, ilmoitukset…
Nettisivujen suunnittelun yhteydessä usein tarvitaan uutta logoa, käyntikortteja, esitteitä, lehti-ilmoituksen suunnittelua ja muutakin grafiikkaa, tai valokuvausta ja mainosvideota.
Takaisin töihin!
Elokuun alussa 2016 palasin äitiyslomalta takaisin tietokoneelle, ja käynnistin koneet heti! Pääsen taas toteuttamaan mielenkiintoisia nettisivu- ja verkkokauppaprojekteja yhdessä asiakkaideni kanssa.
Testaa sivustosi mobiiliresponsiivisuus
Miksi nettisivujen pitää olla responsiiviset? Eikö mobiilikäyttäjä voi vain sulkea puhelimensa ja siirtyä pöytäkoneen ääreen selaamaan?