Lisää hakukonenäkyvyyttä – Google My Business

Lisää hakukonenäkyvyyttä – Google My Business

Jos Google My Business ei ole vielä käytössäsi, siihen kannattaa heti tutustua, sillä se auttaa asiakkaitasi ja myös Googlea löytämään yrityksesi paremmin – ja ihan ilmaiseksi.

 

Mikä on Google My Business?

Google My Business yhdistää yrityksesi suoraan asiakkaisiin, kun he etsivät yritystäsi haussa, Mapsissa tai Google+ -palvelussa. Voit tarjota ajo-ohjeet yritykseesi Mapsissa, aukioloajat haussa tai puhelinnumeron, jota klikkaamalla yritykseesi voi soittaa matkapuhelimella. Google My Business auttaa uskollisen fanikunnan luomisessa. Asiakkaat voivat osoittaa arvostavansa yritystäsi arvioinneilla ja arvosteluilla, tukea sisältöäsi +1-painikkeella ja jakaa uudelleen Google+ -viestejäsi kaikkialla verkossa.

Tässä kuvassa oikealla on ”laatikko”, joka näyttää Google My Business -palveluun laittamani tiedot. Jos en olisi laittanut itse noita tietoja, siinä saattaisi tilalla olla jotakin ihan muuta, tai sitten ei ”laatikkoa” ollenkaan. Jos joku nyt hakee Googlesta minun nimelläni tai yritykseni nimellä, hän näkee hakutulosten vieressä myös nämä kaikki yksityiskohtaiset tiedot kuvineen.

Google My Business ohje

 

Miten aloitan Google My Businessin käytön?

Aloita menemällä Google My Business -sivulle. Klikkaa Aloita nyt -nappia.

Jos et ole ennen käyttänyt palvelua, Google haluaa varmistaa, että todella olet  yrityksesi vastuuhenkilö. Yleensä Google lähettää postitse varmistuskoodin, jonka voit kirjoittaa Google My Business -palveluun. Tämän varmistuksen jälkeen voit päivittää hakutuloksien tietoja. Huomioi, että postin kulkuun voi mennä jokunen viikko. Itselleni kortti tuli aikoinaan parissa viikossa.

Kun olet vahvistanut olevasi yrityksesi vastuuhenkilö, pääset päivittämään yrityksesi tietoja. Yhteystietojen ja aukioloaikojen lisäksi voit lisätä palveluun kuvia ja ajankohtaisia julkaisuja.

 

Miksi Google My Business kannattaa ottaa käyttöön?

Löydyt paremmin Googlesta, ilmaiseksi. Tätä ei siis kannata jättää hyödyntämättä!

Voit erottua kilpailijoistasi tarjoamalla hyödyllistä tietoa jo silloin, kun tietojasi haetaan Googlesta.

Mobiililaitteen käyttäjä voi soittaa sinulle yhdellä klikkauksella, eikä hänen tarvitse kopioida ja liittää puhelinnumeroa nettisivuiltasi.

Ajo-ohjeet tulevat näkyviin nappia painamalla – ei tarvitse kirjoittaa erikseen osoitteita ja määritellä sijainteja.

Google My Businessin avulla voit yhdestä paikasta hallita tietoja, jotka näkyvät hakutulosten lisäksi myös Google Maps -karttapalvelussa tai Google+ -palvelussa.

Google My Business -tietojen lisääminen on ilmaista ja helppoa, ja varmistuksen jälkeen tietoja on helppoa myös muokata.

 

Lisää näkyvyyttä postausten avulla

Voit tehdä ajankohtaisia postauksia, jotka näkyvät Googlen hakutulossivulla, Google My Business -sivullasi sekä myös Google Maps -sivullasi! Katso ohjeet tästä:

Mitä muuta voit tehdä hakukonenäkyvyyden parantamiseksi?

Sisäinen linkitys

Sisäinen linkitys on yksi tärkeä hakukoneoptimoinnin osa-alue. Kuten varmasti tiedät, linkit ovat tärkeitä hakukonenäkyvyyden kannalta. Ulkoiset linkit eli muilta sivustoilta tulevat linkit ovat erittäin merkityksellisiä – mutta niihin ei voi helposti itse vaikuttaa, sillä omien sivujensa linkkiä ei voi noin vain saada ulkopuolisille, toisten omistamille sivustoille. Sisäisiin linkkeihin voit kuitenkin itse vaikuttaa!

Uudelleenohjaukset

Uudelleenohjaukset ohjaavat kävijät ja hakukoneet perille myös sivustouudistuksen jälkeen. Näin teet uudelleenohjaukset - katso video!

Google My Business -julkaisut

Tiesitkö, että Google My Business -palvelussa voit julkaista ajankohtaisia asioita ja oikein kuvan ja linkin kanssa? Voit siis saada ajankohtaisia asioita näkymään jo Googlen hakutulosten yhteydessä - ja siten voit houkutella kävijöitä klikkaamaan sivullesi tai vaikkapa saapumaan paikan päälle!

 

Kommentoi tai kysy!