Nettisivut metalliteollisuuteen – Jartesteel Oy

Nettisivut metalliteollisuuteen – Jartesteel Oy
Jartesteel Oy - verkkosivujen suunnittelu ja toteutus

Jartesteel Oy tekee paineastioita ja -säiliöitä teollisuuden eri aloille

Uudistimme Jartesteelin verkkosivut syksyllä 2018. Työ aloitettiin tavoitteiden määrittelyllä ja strategian laatimisella. Sisällöntuotanto, käyttöliittymäsuunnittelu, visuaalisuus ja hakukoneoptimointi toteutettiin tavoitteita silmällä pitäen, ja julkaisun jälkeen pääsemme mittaamaan tuloksia. Sivut löytyvät jo nyt hyvin esim. termillä monikerrossäiliö.

Uusilla sivuilla tuodaan tuotteiden lisäksi esille myös referenssejä.

Verkkosivujen nopea latautumisaika on tärkeää

Sivuilla käytettiin rutkasti erilaisia efektejä, jotka kyllä tuovat näyttävyyttä. Nämä tehosteet yhdessä videoiden ja isojen kuvien kanssa syövät kuitenkin sivujen nopeutta. Nämä seikat huomioonottaen sivut latautuvat nopeasti – tämänhetkisillä sisällöillä etusivu latautuu 2.08 sekunnissa. Hitaammalla palvelimella oltaisiinkin ongelmissa, sillä kukaan ei jaksa odottaa hitaasti latautuvan sivuston avautumista.

WordPress-sivuilla kieliversioiden käyttö on helppoa

Iso osa Jartesteelin tuotannosta menee muualle kuin Suomeen. Englanninkielinen sivusto oli siis tarpeellinen. Näilläkin sivuilla olen käyttänyt varmatoimista Polylang-lisäosaa.

Jartesteelin sivut toimivat hyvin eri kokoisilla näytöillä

Mitä mieltä yrittäjä on nettisivu-uudistuksesta?

Seinäjoen Ammattikorkeakoulun Digivaattori-hankkeessa haastatellaan Jarmo Ylä-Vannesluomaa, joka kertoo nettisivu-uudistuksen taustoista, tavoitteista ja siitä, miten prosessi eteni ja millainen lopputulos on. Haastattelu on heti videon alussa:

”Markkinoinnin kannalta kotisivujen tärkeys on 9.”

Jarmo Ylä-Vannesluoma, Jartesteel Oy

kysyttäessä kotisivujen tärkeyttä markkinoinnin kannalta asteikolla 1-10.

WordPress-sivuille kätevästi videoita

Jartesteelin sivustolle videot sopivat aivan erinomaisen hyvin: videon välityksellä viestin saa nopeammin ja tehokkaammin perille. Videot ovat tehokas keino sitouttaa kävijä pysymään sivustolla – Googlekin tykkää sivuista, joilla kävijät käyttävät aikaa. Sisällön ei siis aina tarvitse olla pelkkää tekstiä! WordPressiin on helppo upottaa YouTube-videoita:

WordPress-sivuille on helppo upottaa YouTube-videoita
Jartesteelin nettisivujen uusi ilme

Työn sisältö

  • WordPress
  • Tavoitteiden ja kohderyhmän määrittely, strategia
  • Käyttöliittymäsuunnittelu
  • Yksilöllinen ulkoasu
  • Sisällön muotoilu sekä hakukoneoptimointi
  • Tekninen hakukoneoptimointi
  • Kieliversiot suomi ja englanti
  • Google Analytics ja Search Console
  • Päivityskoulutus
Siirry nettisivuille
Tutustu muihin referensseihin